Help and Support everybody around the world
43.5K views | +4 today
Follow
 
Rescooped by Ricard Lloria from Edumorfosis.it
onto Help and Support everybody around the world
Scoop.it!

What did we learn? 

What did we learn?  | Help and Support everybody around the world | Scoop.it

There are at least four very serious scholarly papers that tested these “AI Detectors” and found they are completely ineffective. However, the worst thing about them is not that they don’t work, It is that they are prone to flagging our most vulnerable students as cheaters! In GPT detectors are biased against non-native English writers, by Weixin Liang, Mert Yuksekgonul, Yining Mao, Eric Wu, James Zou and published in Liang, Weixin in the publication arXiv in July 2023, they showed that:


Via Edumorfosis
Edumorfosis's curator insight, May 11, 2:34 PM

En vez de perder el dinero y tiempo vigilando que los estudiantes no entreguen sus trabajos con la ayuda de la IA, deberíamos enfocarnos más en acompañarlos en su desarrollo cognitivo. Diversas investigaciones han demostrado que los principales detectores de texto generado con GPT producen falsos positivos y falsos negativos. Así que lo más económico y productivo que puede hacer un educador hoy día, es cambiar su metodología instruccional y su estrategia evaluativa. 

Help and Support everybody around the world
Making the help and information to every body
Curated by Ricard Lloria
Your new post is loading...
Your new post is loading...
Rescooped by Ricard Lloria from Grandes Pymes
Scoop.it!

Hay 3 tipos de lenguaje emocional, pero solo uno empodera, ¿cuál usas?

Hay 3 tipos de lenguaje emocional, pero solo uno empodera, ¿cuál usas? | Help and Support everybody around the world | Scoop.it
por Jennifer Delgado Suárez
Hablamos todos los días. Pero no solemos prestar suficiente atención a las palabras que elegimos, aunque revelan muchísima información sobre nosotros y dejan entrever incluso nuestras tendencias más profundas e inconscientes.Lo cierto es que escogemos las palabras que usamos como elegimos la ropa que nos ponemos o el color con el que pintamos las paredes de nuestra casa; o sea, mezclamos elementos inconscientes y racionales. Las palabras, en particular, son herramientas particularmente poderosas, emotivas y evocadoras. Su elección no es tan accidental como pensamos.De hecho, hasta cierto punto todos somos “camaleones lingüísticos” ya que cambiamos nuestra forma de hablar para adaptarnos a nuestro interlocutor. No nos dirigimos de la misma manera a nuestra pareja que a un colega de trabajo o a un desconocido. No obstante, a pesar de esas diferencias, existen patrones de fondo que dejan entrever nuestras tendencias psicológicas más arraigadas, sobre todo en el plano del lenguaje emocional.Las palabras que revelan el nivel de responsabilidad afectiva

Via Juan Carlos Valda
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from E-Learning-Inclusivo (Mashup)
Scoop.it!

Tomarnos en serio la tecnología en #educación

Tomarnos en serio la tecnología en #educación | Help and Support everybody around the world | Scoop.it
La historia de la tecnología educativa es una historia sin historia que nos lleva a caer, una y otra vez, en las mismas exageraciones, omisiones y errores.

Via Juan Jesús Baño Egea, juandoming
Juan Jesús Baño Egea's curator insight, June 4, 3:00 AM

Tomarnos en serio la tecnología en educación pasa por preguntarnos ¿qué es realmente nuevo? ¿cuáles son las consecuencias no deseadas o los efectos de segundo orden de la incorporación de tecnologías en educación? ¿cuáles son las ganancias potenciales? ¿cuáles son las posibles pérdidas? ¿qué valores y agendas subyacentes están implícitos? ¿quién se beneficia y de qué manera? ¿cuáles son los problemas sociales que presenta la tecnología digital?

CARLOS MAGRO

Rescooped by Ricard Lloria from networks and network weaving
Scoop.it!

Our traditional, seemingly natural ways of thinking about property are in crisis. Dark Matter Labs wants us to experiment, widely and wildly —

A cross-post from the endlessly inventive Dark Matter Labs, launching their “Property and Beyond” Lab . Crisis and/of Property The concept of property is deeply embedded in our modern socio-economic systems. So much so that it is often viewed as sacrosanct, a near-natural law-like means to d

Via june holley
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from Mi Cajón de Ideas
Scoop.it!

¿Es la evolución un proceso repetitivo o un producto del azar?

¿Es la evolución un proceso repetitivo o un producto del azar? | Help and Support everybody around the world | Scoop.it
Nuevos conocimientos indican que ambas tendencias confluyen: la evolución no sería totalmente repetible, pero tampoco es 100% azarosa

Via Alvaro Díaz A.
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from Mi Cajón de Ideas
Scoop.it!

La inspiradora Argenteuil: allí se reunieron los impresionistas para pintar au plein air

La inspiradora Argenteuil: allí se reunieron los impresionistas para pintar au plein air | Help and Support everybody around the world | Scoop.it
Argenteuil no sólo tuvo una influencia decisiva en la obra de Monet. Otros muchos artistas del momento como Renoir, Sisley o el propio Manet, siguiendo al primero, se trasladaron a la ciudad francesa y pusieron en práctica la pintura au plein air al más puro estilo impresionista

Via Alvaro Díaz A.
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from Creative teaching and learning
Scoop.it!

Dissecting failure rates

Dissecting failure rates | Help and Support everybody around the world | Scoop.it

"If you were going to embark on a treacherous wilderness adventure that your future depended on, you’d probably want to know the survival rate of those who went before you ..."


Via Leona Ungerer
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from E-Learning-Inclusivo (Mashup)
Scoop.it!

Making space for creativity is a practical challenge but one that has intense value for educators

Making space for creativity is a practical challenge but one that has intense value for educators | Help and Support everybody around the world | Scoop.it

"Adobe Education’s Mark Andrews reflects on insight from educators on what supports their creativity..."


Via Leona Ungerer, juandoming
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from e-learning-ukr
Scoop.it!

(99+) May the Force Be with You JedAI: Balancing the Light and Dark Sides of Generative AI in the Educational Landscape | Aras Bozkurt - Academia.edu

Generative AI, much like the Force in Star Wars, wields significant power, capable of immense good or potential harm depending on its application. This editorial indicates the dual nature of generative AI within educational contexts, drawing

Via Vladimir Kukharenko
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from Learning & Technology News
Scoop.it!

The Plagiarism Factory  – Copy, Paste, Forget? –

The Plagiarism Factory  – Copy, Paste, Forget? – | Help and Support everybody around the world | Scoop.it

Top of the list of objections to AI seems to be plagiarism and academic dishonesty, with students potentially using AI tools to generate entire essays or assignments they then present as their own work.


Via Nik Peachey
Nik Peachey's curator insight, June 3, 6:02 AM

A useful article that explains some of the issues around AI and plagiarism

Rescooped by Ricard Lloria from Management - Leadership
Scoop.it!

Nudge Users to Catch Generative AI Errors

Nudge Users to Catch Generative AI Errors | Help and Support everybody around the world | Scoop.it
Prompting users to spot errors when using generative AI to complete reports improves the accuracy of the final product.

Via James Schreier
James Schreier's curator insight, May 31, 8:50 AM

Interesting framing of the issue for managers -- spot on!

Rescooped by Ricard Lloria from Edumorfosis.it
Scoop.it!

Teachers as knowmads in the era of AI

Teachers as knowmads in the era of AI | Help and Support everybody around the world | Scoop.it

In recent talks in Argentina, Spain, and Colombia, I delved into the competencies essential for "knowmads" in the age of Artificial Intelligence (AI). This transformative era requires a shift in how educators approach teaching and learning, and it’s critical to understand what this means for teachers today.


Via Edumorfosis
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from Mi Cajón de Ideas
Scoop.it!

El ángel de la inteligencia artificial (y 3)

El ángel de la inteligencia artificial (y 3) | Help and Support everybody around the world | Scoop.it
Viene de «El ángel de la inteligencia artificial (2)»La inmortalidad en la inteligencia artificial El problema, en términos antropológicos y de autoconsciencia, puede plantearse del siguiente modo. «Desde el día de mi nacimiento, mi muerte, sin apresurarse, comenzó a caminar hacia mí». La

Via Alvaro Díaz A.
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from E-Learning-Inclusivo (Mashup)
Scoop.it!

How Pedagogy Can Catch Up to Artificial Intelligence

How Pedagogy Can Catch Up to Artificial Intelligence | Help and Support everybody around the world | Scoop.it
Educators need to start considering how AI's capabilities should change what students learn, experts say.

Via Yashy Tohsaku, juandoming
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from E-Learning-Inclusivo (Mashup)
Scoop.it!

Focus métier : la·le formateur·rice en e-learning

Focus métier : la·le formateur·rice en e-learning | Help and Support everybody around the world | Scoop.it
Découvrez le rôle crucial des formateurs et formatrices en e-learning. Quels sont les défis pour rendre l'apprentissage en ligne efficace et engageant.

Via Doc-Ifsi-Narbonne, juandoming
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from E-Learning-Inclusivo (Mashup)
Scoop.it!

Integración de la Inteligencia Artificial General (AGI) en las interfaces de la educación disruptiva & IA –

Integración de la Inteligencia Artificial General (AGI) en las interfaces de la educación disruptiva & IA – | Help and Support everybody around the world | Scoop.it
Juan Domingo Farnós La integración de la Inteligencia Artificial General (AGI) en las interfaces de la educación disruptiva e IA representa un cambio paradigmático en la forma en que los estudiantes interactúan con el contenido educativo. La AGI, con su capacidad para entender y generar lenguaje natural, permite la creación de interfaces conversacionales que ofrecen…

Via juandoming
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from Edumorfosis.it
Scoop.it!

[eBook] AI-enhanced Instructional Design

[eBook] AI-enhanced Instructional Design | Help and Support everybody around the world | Scoop.it

AI provides educators and instructional designers with powerful tools to enhance the student learning experience. This guide presents practical examples of AI applications that are versatile and suitable for a broad spectrum of instructional activities, alongside others that have more specific uses. The textbook explores effective ways AI can generate high-quality course content, foster creativity, personalize learning, and drive innovation. Across the 18 chapters, the authors emphasize the need to work together to ensure AI's ethical and responsible use in educational settings.


Via Edumorfosis
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from Mi Cajón de Ideas
Scoop.it!

Investigadores de IA advierten de la amenaza de la "extinción humana"

Investigadores de IA advierten de la amenaza de la "extinción humana" | Help and Support everybody around the world | Scoop.it
Más de una docena de empleados actuales y anteriores de OpenAI, Deep Mind de Google y Anthropic han publicado una carta abierta

Via Alvaro Díaz A.
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from Edumorfosis.it
Scoop.it!

GPT-4o: Tutores superinteligentes que no se cansan, ¿y ahora qué?

GPT-4o: Tutores superinteligentes que no se cansan, ¿y ahora qué? | Help and Support everybody around the world | Scoop.it

Estamos frente a una revolución tecnológica que abre las puertas a nuevas posibilidades, pero también a desafíos que aún no podemos prever completamente. Sin embargo, debemos estar preparados para comprender estos desafíos y tomar acciones que aseguren una implementación positiva de la IA en beneficio de nuestro mundo.

La pregunta que surge naturalmente ante este escenario es: ¿qué podemos esperar en la educación con el potencial que ofrece la Inteligencia Artificial? Principalmente, la posibilidad de contar con tutores personalizados disponibles las 24 horas del día, los 7 días de la semana. Esta capacidad presenta una dicotomía que merece ser analizada detenidamente. 


Via Edumorfosis
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from Tools for Teachers & Learners
Scoop.it!

Google Arts & Culture

Google Arts & Culture | Help and Support everybody around the world | Scoop.it
Google Arts & Culture features content from over 2000 leading museums and archives who have partnered with the Google Cultural Institute to bring the world's treasures online.

Via Nik Peachey
Nik Peachey's curator insight, June 3, 1:44 AM

Some really nice interactive content on the Google Arts and Culture site

Rescooped by Ricard Lloria from e-learning-ukr
Scoop.it!

Discussing the Hierarchy of Academic Misconduct: Exploring the Impacts of the Global Pandemic on Cheating Behaviors

The International Center for Academic Integrity (ICAI) cultivates. integrity in academic communities throughout the world to promote ethical institutions and societies. ICAI offers assessment services, resources, and consultations to its member institutions, and facilitates critical conversations about integrity.

Via Vladimir Kukharenko
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from Creative teaching and learning
Scoop.it!

The benefits and pitfalls of grading for class participation (opinion)

The benefits and pitfalls of grading for class participation (opinion) | Help and Support everybody around the world | Scoop.it

"The benefits are well documented but the practice can be subjective and prone to instructor biases, warns Anna Broadbent ..." 


Via Leona Ungerer
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from Grandes Pymes
Scoop.it!

No busques la seguridad, aumenta la confianza en ti mismo.

No busques la seguridad, aumenta la confianza en ti mismo. | Help and Support everybody around the world | Scoop.it
Por Francisco Alcaide
‘No busques la seguridad (la vida es incertidumbre), aumenta la confianza en ti mismo (capacidad de adaptación y salir adelante)’. Esta reflexión la dejaba hace unos días en mi cuenta de Instagram en la que apuntábamos que buscar la seguridad a toda costa sólo produce frustración: primero, porque la incertidumbre es enorme (pandemia, guerra, tipos de interés, inflación, volcán, inundaciones, fuegos...); y segundo, porque nadie te puede garantizar muchas cosas (que no te deje tu pareja, que un familiar tenga un accidente/enfermedad, que la empresa en la que trabajas quiebre...). Lo importante es desarrollar la confianza en uno mismo a través de: 1. UNA BUENA PREPARACIÓN.El éxito en la vida consiste en tener opciones. Pongamos un ejemplo. Si tenemos una persona que no encuentra trabajo en España y decide irse al extranjero y sólo sabe hablar de idioma el español, se podrá ir a Latinoamérica.

Via Juan Carlos Valda
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from E-Learning-Inclusivo (Mashup)
Scoop.it!

RIED: ¿Qué aprendieron los profesores universitarios de la enseñanza remota en la pandemia?

RIED: ¿Qué aprendieron los profesores universitarios de la enseñanza remota en la pandemia? | Help and Support everybody around the world | Scoop.it
Blog de la "RIED. Revista Iberoamericana de Educación a Distancia". La Revista Iberoamericana de la Educación Digital.

Via LGA, juandoming
No comment yet.
Rescooped by Ricard Lloria from Edumorfosis.it
Scoop.it!

Use Artificial Intelligence to get your students thinking critically

Use Artificial Intelligence to get your students thinking critically | Help and Support everybody around the world | Scoop.it

As educators, how can we craft questions that effectively encourage critical thinking? How can we write the right questions? And how can we use artificial intelligence to link concepts and foster critical thinking among our students? 


Via Vladimir Kukharenko, LGA, Edumorfosis
Rescooped by Ricard Lloria from Edumorfosis.it
Scoop.it!

The risks of AI in Science, per Princeton, Yale Professors

The risks of AI in Science, per Princeton, Yale Professors | Help and Support everybody around the world | Scoop.it

“We risk a future in which we produce more...but we understand less,” according to Yale anthropologist Lisa Messeri and Princeton cognitive scientist M. J. Crockett.

From questions of bias and systemic injustice to alignment to existential risk and the Singularity, artificial intelligence is a field in which conversations about risk, safety, and ethics are commonplace—and often contentious.


Via Edumorfosis
No comment yet.